3/9/14

Berenar a la Font Picant d’Argentona

Des de meitats del segle XIX, les aigües, la fresca i la tranquil·litat, van convertir la vila d’Argentona (al Maresme) en preuat lloc de descans de la burgesia seduïda pel modernisme, del qual el mataroní Josep Puig i Cadafach en va ser un dels més grans exponents. Lluny de desaparèixer, la petja d’aquell passat esplendorós es manté viva als carrers de la vila. Descobrir-lo és viatjar a aquells bells estius d’ombra, berenars i aigua fresca a la font.
Al carrer Gran d'Argentona amb un càntir, símbol de la vila
Ara que s’han acabat les vacances però els dies encara són llargs i càlids, una excursió a Argentona a l’horabaixa serà una agradable forma d’allargar la sensació de vacances i enganyar la melangia de l’estiu que fuig. El modernisme de la casa de Puig i Cadafalch o la casa Mercader, els xalets del passeig del Baró de Viver, la Torre d’aigües del Cros, la intensa vida local del carrer Gran i la plaça de vendre, el museu del càntir, exemple viu de la impotència de les fonts a la vila, us menarà plàcidament cap al parc de la Font Picant, antic manantial de l’aigua de Burriac, on podeu berenar, descansar a la fresca i omplir el bidó d’aigua fresca saludable.
Us proposem arribar fins la sortida amb tren, és la manera més còmoda. A la tornada passarem per Mataró, la capital de la comarca. Si esteu fatigats podeu agafar el tren a l’estació de la ciutat, que és a baix a mar. La ruta, però, acaba allà on comença.
SORTIDA.- Baixador de Cabrera RENFE (costat mar). Direcció Nord fins el final. CREUAR.- Vies del tren per pas soterrani. RECTE.- Per rotonda c/ Illes Pitiüses. CREUAR.- Carretera N-II per rotonda. RECTE.- Torrent del Malniu (hivernacles). DRETA.- Camí del Mig fins barri del Cros. ESQUERRA.- Per rotonda Carretera del Cros (c/ Amics d’Argentona) fins Argentona (torre d’aigües del Cros). RECTE.- Per rotonda c/ Puig i Cadafalch. RECTE.- Per segona rotonda c/ Puig i Cadafalch. RECTE.- c/ Gran (tram vianants, font de sant Domènec i antiga casa de la Vila). ESQUERRA., Plaça de vendre (Casa de Puig i Cadafalch). ESQUERRA.- c/ Torras i Bages. CREUAR.- Plaça de l’església (museu del càntir). DRETA.- c/ Lladó. ESQUERRA.- c/ Josep Soler. ESQUERRA.- Per rotonda Passeig del Baró de Viver (can Mercader). ESQUERRA.- Avinguda Nostra Senyora de la Salut. RECTE.- Avinguda de Burriac. ESQUERRA. Entrada al parc de la Font Picant.

Encara es poden veure restes de les vies de l'històric tramvia de Mataró a Argentona
TORNADA: Sortir del parc. DRETA.- c/ Cirés. ESQUERRA.- c/ Abat Escarré. DRETA.- Avinguda Nostra Senyora de Montserrat. ESQUERRA.- Carretera de Vilassar. DRETA.- Per rotonda c/ Puig i Cadafalch. RECTE.- Per rotonda carretera del Cros (Ronda de Llevant). ESQUERRA.- Pont damunt la riera d’Argentona. DRETA.- Camí del veïnat de Sant Jaume de Traià (restes de les vies de l’antic tramvia). El camí volta la sortida de l’autopista continua estret en paral·lel a la C-60 fins el barri del Cros, a les envistes de Mataró.
Creuar la Va Sèrgia. ESQUERRA.- Per rotonda carril bici del Camí del Mig en direcció al centre de Mataró. RECTE.- Camí del Mig. DETA.- Per rotonda. Carril bici Avinguda president Companys fins l’Arquera (escultura de Rovira Brull). CREUAR.- Carretera N-II. DRETA.- Per carril bici (Tecnocampus). Al final del carril bici: CREUAR.- Carretera N-II per rotonda. ESQUERRA.- Seguir per vorera i marge de la carretera fins creuar el pont de la Riera d’Argentona. DRETA.- Entrada centre comercial. CREUAR.- Tot l’aparcament centre comercial. ESQUERRA.- (enfront Brico Depôt) carrer en direcció al mar. DRETA.- c/ paral·lel al mar fins rotonda c/ Illes Pitiüses. ESQUERA.- Pas sota el tren. DRETA.- Per camí platja. ARRIBADA.- Baixador RENFE de Cabrera.
Dificultat. Baixa. Distància. 21 kms Temps: 1h 50’ Desnivell. 195 mts. @: http://www.argentona-turisme.com/

La casa gòtica,a a la plaça de l'església, amb el Museu del Cantir al fons

enric ha dit...

Rafael bon dia, me acabo de comprar tu libro ya que soy asiduo Brompton desde Mayo de este año... pero ciclista de toda la vida... Quisiera preguntarte antes de realizar cualquier ruta que tipo de neumáticos llevas, ya que veo que alternas diferentes tipos de terreno... Ahora tengo el "problema" de mi mujer y Brompton... tengo que buscar una para ella ya que probo la mía y ya no quiere saber nada de la Dahon. Gracies. Per cert jo visc a Lleida, a veure quant fas algo per aquí... i ens avises...

Rafael Vallbona ha dit...

Enric,
en primer lloc moltes gràcies per confiar en les rutes del meu llibre i del bloc.
Jo faig servir la Brompton tan per asfalt com per camins, sempre i quan no siguin trialeres és clar. Per poder circular be sense patir punxades els amics de Cap Problema em van recomanar el pneumàtic Shwalbe Marathon Plus, i funciona molt be. No he punxat mai. Només he patit, això si, trancaments de vàlvules i el tall d'una càmera, no se si per vella o per defecte de fabricació.
El Marathon és un penumàtic mixte de parets molt gruixudes. Potser pesa una mica més, però tampoc anem a fer performances.
Ara, per fer la ruta Peyresourde-Aspin-Tourmalet vaig posar uns Schwalbe slick que anaven...uf, magnífics.
Si busques una brompton d'ocasió consulta el faceboock de Cap Problema. Molt sovint publiquen bicicletes que es venen. Ara, volen!
Animeu-vos a fer rutes i viatges amb la Brompton. Com que no és una bici especialitzada en res, és perfecta per fer una mica de tot. I per viatjar, ni t'ho explico. Cap arreu i és la única que pot pujar a l'AVE sense problemes.
Sort i pedals

Anònim ha dit...

Moltes gracies Rafale. T esperem a Lleida!!!