17/12/10

En bici per la marinera Vilanova i la Geltrú

Vilanova i la Geltrú ha estat sempre una vila abocada al mar. Per això no us ha d'estranyar la bellesa i el ben cuidat del seu front marítim. Pels vilanovins, el punt on el mar i la terra es troben és l'essència exacta del seu ésser. La ruta que us proposem avui recorre el litoral de la ciutat de punta a cap, bo i fent també un llarg trajecte pel centre per anar a cercar la Plaça de la vila, un dels indrets urbans més bells del país.

La tradició marinera de Vilanova conviu avui a la moderna ciutat de 65 mil habitants amb una notable afecció al ciclisme, activitat que ja comença a ser també tradicional si ens atenem a l'existència de carrils bici i a les múltiples activitats de promoció de l'ús de la bicicleta que s'hi organitzen; ja siguin proves de BTT, sortides per carretera, trobades de tàndems o, la més recent, trobada de bicis plegables tan populars a totes ciutats.
Amb rel nom de 'Desplega la bici a Vilanova', el passat 12 de desembre es va fer la segona edició de la Fira-concentració de bicicletes plegables, única al país. A més de poder veure els models i les novetats de les principals marques del sector, els més de cent participants van realitzar un recorregut cicloturístic per Vilanova que ara us proposem com a ruta.
La sortida és al final del Passeig Marítim, al parc de Ribes Roges, un bell indret a tocar del mar de fàcil accés i amb lloc per aparcar. Sortint d'aquest punt podeu al llarg del recorregut visitar els indrets més emblemàtics de la ciutat: el museu del ferrocarril, el port, la biblioteca-museu Victor Balaguer o la magnífica plaça de la vila, d'estil neocolonial.
Des d'aquí podeu fer una marrada d'uns 20 minuts cap a la Geltrú, el cor del barri antic de la vila. Seguiu pel carrer de la fruita, plaça Miró de Montgròs, carrer Santa Eulàlia, pujada del Cinto (difícil), carrer Unió, plaça Lledoners i carrers Bonaire, Ravalet, Arengaders i plaça de Font i Gumà fins l'església i castell de la Geltrú. Tornats a la plaça de la Vila, podeu seguir l'itinerari que fa uns dies van recórrer centenars de bicicletes plegables. No deixeu d'admirar el típic paisatge mediterrani del camí de Sant Gervasi, ni les vistes del litoral vilanoví que podreu contemplar just en tornar a la línia de la costa.
SORTIDA Parc Ribes Roges (Direcció Nord), DRETA port, ESQUERRA passeig Marítim, rotonda, RECTE passeig de Sant Cristòfol, ESQUERRA carrer Eugeni d'Ors, DRETA passeig de Sant Cristòfol, rotonda, recte passeig Marítim, DRETA carrer de les Canàries, ESQUERRA carrer de l'Àncora, DRETA carrer de Magdalena Miró (pas sota el tren), DRETA carrer del Forn del Vidre, ESQUERRA carrer de la Llibertat, SEGUIR RECTE carrer de Sant Sebastià, ESQUERRA Plaça de la Vila (volta opcional cap a la Geltrú), RECTE Avinguda Francesc Macià, ESQUERRA carrer de Josep Cordeu, rotonda, RECTE pel mateix carrer, DRETA carrer Josep Anselm Clavé, CREUAR carrer Montseny, RECTE camí de Sant Gervasi, SEGUIR PER L'ESQUERRA bifurcació, ESQUERRA camí fins el mar. Mirador (restaurant Miramar). SEGUIR pel costat del mar, Plaça d'Adarró, RECTE Passeig de Ribes Roges. ARRIBADA. Parc de Ribes Roges.
Dificultat: Baixa. Distància: 8,00 kms. Temps: 1h 20' (amb la volta a la Geltrú 1h 40). Desnivell: Inapreciable. Web: http://www.vilanova.cat%20i%20www.bicis-plegables.blogspot.com/.

Publicat al suplement INDRETS de El Mundo de Catalunya

--------------------------------------------------------------------------------