21/7/16

Pals, platges i arrossars

Una platja que ni s'acaba mai, un nucli medieval pulcre i una singular zona d'arrossars, fan de Pals un dels municipis més diversos de la Costa Brava. Us proposem una volta per descobrir la riquesa d'aquest paratge.

Entre la platja i les antigues antenes de ràdio Liberty
Ruta circular amb sortida i arribada a l'aparcament de la platja del Recó, al terme municipal de Begur, tot i que enganxada a la platja de Pals. Sortiu en direcció nord i al cap de pocs metres ja sou al terme de Pals. Al tercer pàrquing que s'obre a dreta entreu-hi fins el final i continueu pel corriol sorrenc que surt a esquerra, sempre en direcció nord. El camí potser presenta una certa dificultat de pedaleig durant alguns metres, però aviat es fa ample i ben compactat. Avanceu entre les dunes de la platja de Pals i els terrenys de les antenes de Radio Liberty, emissora americana que emetia propaganda anticomunista. Des del 2006 aquest espai natural és part del parc natural del Baix Ter. Quan el camí acaba continueu fins el final pel passeig marítim que el segueix, teniu una urbanització a l'esquerra i, al darrera, el camp de golf. Desemboqueu a un aparcament, seguiu fins el final i tombeu a esquerra per un ample passeig que us durà a passar per davant d'un càmping. A la següent rotonda tombeu a esquerra i gireu a dreta pel camí de terra que va a la deixalleria. Entreu als arrossars.
Deixeu dos trencalls a esquerra. El camí es torna asfaltat, llavors gireu pel següent que surt a la mateixa ma i que, cimentat, va fins les envistes d'un mas. El camí tomba a dreta i després a esquerra evitant entrar als masos. Més endavant surt una carretera a ma dreta; agafeu-la. Un rètol granat de la xarxa de cicloturisme del Baix Empordà ho indica. Seguiu aquesta carretera recta fins desembocar a la C-31.
Amb molta cura gireu a dreta. Just després de la neu de l'empresa Gepaval S.L. creueu la carretera i agafeu el camí de terra que surt enfront. Són 700 metres. Aquest camí us porta a Sant Julià de Boada creuant sèquies entre els arrossars de Pals. Recte pel camí fins que desemboca a una carretereta en un revolt. enfront veureu una nau. Agafeu aquesta carretereta a dreta passant per davant de la nau. Just després surt un trencall en lleu ujada a dreta que heu de seguir. Finalment la carretereta desemboca a una de més important que, a dreta, us deixa a Sant Julià. Seguiu fins la rotonda i gireu a esquerra per la GI 651. En arribar al un rètol de Ceràmiques Pantaleu, 750 metres després, la deixeu i gireu a esquerra per una via asfaltada que us porta a Pantaleu, un veïnat de masies de Palau-Sator on destaca la torre cilíndrica d'un antic molí de vent.

Pedalant pels arrossars
Deixeu l'accés a les masies a dreta (en pujada) i seguiu per la carretera que planeja a esquerra. Gireu a esquerra quan desemboca a la carretera que ve de les masies citades per l'altre costat i pedaleu fins arribar a una cruïlla on hi ha uns contenidors i un rètol de natura que us explica el que és la Serra Seca. Agafeu el camí pedregós que va a esquerra i que, després de pujar una mica, davalla definitivament vorejant la serra vers Sant Feliu de Boada. Passeu entre alguns grans masos fins que el camí desemboca al carrer Viladevall. Gireu a dreta entre murs de finques i cases fins sortir del poble i pedaleu fins Torrent, un altre petit poblet de l'Empordanet. Un cop al poble seguiu per la carretera deixant un ample trencall que us surt gairebé enfront. Just quan arribeu (a dreta) a la plaça major, gireu a esquerra pel carrer del Pla, que entre cases, masos i, finalment, camps, us deixarà a les envistes de Pals.
Aquest carrer desemboca en un altre que heu d'agafar a esquerra (un rètol de Pirinexus indica Sant Feliu de Boada i Torroella). En una bifurcació 400 metres més endavant el deixeu que marxi per l'esquerra i gireu a dreta, deixant immediatament un altre que surt enfront i pedalant cap a Pals entre camps. Ull viu però: en un revolt a dreta us surt un camí enfront en pujada forta que indica cap a Pals (rètols de la xarxa de cicloturisme). No l'agafeu, continueu el camí a dreta fins desembocar al carrer d'Enric Font. Dreta pel primer (Pere Coll) i ja sou a l'antiga carretera. Gireu a esquerra.
La vila medieval, presidida per la torre de les Hores, queda ara a esquerra. Aneu a visitar-la i torneu a l'antiga carretera. Pedaleu fins el final i desembocareu a una gran rotonda. Entreu-hi i en sortiu per la GI 6502 (Platja de Pals i Masos de Pals). Fins els Masos puja suaument. Després baixa també amb suavitat fins l'aparcament de la platja del Recó, on heu començat a pedalar per aquesta ruta farcida d'arrossars, platges dunars i masies medievals.
Dificultat: Fàcil Distància. 26.50 kms Temps: 1h 45’ (2h 10' amb aturades) Desnivell: 130 mts @: http://www.palsturisme.com/

Deixant enrere el poblet de Torrent

Unknown ha dit...

Per casualitat no tindreu les coordenades gps de la ruta. Merci

Rafael Vallbona ha dit...

No.
amb la info del text no calen
gràcies per seguir el blog