5/4/11

Seguint el litoral, nord enllà, fins Arenys

La ruta entra el sector barceloní del Fòrum i el baix Maresme (el Masnou o Premià) és molt popular i sovint fins i tot està saturada de caminants i ciclistes. És per això que avui us proposem anar més amunt, fins al port d’Arenys, la 'Sinera' del poeta Salvador Espriu.

Comenceu a l’estació de Renfe de Premià de Mar. Creueu la N-II cap a la banda del poble i pedaleu per la vorera en direcció Nord fins el mas de Can Manent, la primera casa de la vila. Aquí hi ha un pas soterrat amb rampa que us mena directament al petit passeig que corre entre la via i la platja.
Després del club nàutic el passeig acaba i un altre pas us torna a la banda interior. Sortiu a un parc i tombeu cap al nord. Sou a la zona de Can Pou. Haureu de circular un tram entre voreres, corriols i calçades laterals a tocar de la carretera fins desembocar al Mercat de la Flor de Catalunya, ja a Vilassar de Mar. Gireu a l’esquerra pel torrent de les Tartanes deixant la carretera i agafeu el primer carrer a la dreta (Maria Vidal), voltant el mercat. A la ronda de Vilassar tombeu en direcció al mar fins uns jardins on, un altre pas soterrat, us portarà al litoral.
El passeig passa per l’estació, el Club nàutic, el restaurant Palomares, un clàssic, el baixador de Cabrera i el club de vela. Després s’acaba en sec i cal creuar sota les vies fins sortir a un ample carrer que agafeu direcció nord. Passeu una gran botiga de cotxes pel darrera i desemboqueu en un centre comercial. Abans de topar-hi gireu per entre l’aparcament fins arribar a la N-II. Aquest és el punt més perillós de la ruta, doncs per creuar la riera d’Argentona només es pot fer pedalant per la calçada de la carretera. És un tram breu, però cal vigilar. Immediatament hi ha una calçada lateral que agafareu fins arribar a una rotonda i una benzinera. Gireu a la dreta en direcció al mar, i al final a l’esquerra. Arribareu a una àrea d’equipaments, és el TecnoCampus Mataró, la moderna zona universitària de la capital del Maresme.
Al final un pas soterrani us menarà al passeig marítim de Mataró. Passareu pel port, per diversos restaurants, per la piscina municipal, el club nàutic, el barri de casetes del Callao i una zona enjardinada. Al final cal baixar a la llera de la Riera de Sant Simó, creuar-la i seguir per una ampla pista de sorra que s’acaba de sobte. Aquí no hi ha més remei que baixar de la bici i ascendir fins l’alçada del tren Durant un quilòmetre i mig pedalarem a tocar de la via i sense cap tanca de protecció. En algun tram pedregós potser us caldrà baixar. Poc a poc es fa més fàcil la pedalada fins que, en arribar a una construcció de color ocre, una rampa us porta a un restaurant (Pins Mar) i un passeig marítim, el de Llavaneres.
Passeu per l’estació i el port Balís. A l’alçada del berenador la Caleta desemboqueu al passeig del Marquès de Casa Riera, que seguiu entreant en terme municipal de Sant Vicenç de Montalt i després en el de Caldes d’Estrac. Enfront teniu l’hotel Colom, que voltareu per la banda del mar. Seguiu endavant pel magnífic passeig dels Anglesos i el passeig del Mar, que acaba en un aparcament. Travesseu-lo i, al final, passeu les vies per sota i enfileu-vos per un corriol que va a tocar de la N-II. A l’altra banda ja sou a Arenys de Mar. Ara cal passar altre cop les vies i tornar a baixar de la bici, fer uns cent metres per la sorra i enfilar-se de nou fins l’alçada de les vies. Aquí comença un passeig, primer de terra, que us portarà fins el port d’Arenys. Per tornar només heu d’anar a l’estació del tren (hi passeu pel costat).
Dificultat. Fàcil. Distància. 21.00 kms Temps: 2h 10’ Desnivell: inapreciable.