17/5/11

Sants, el barri més ciclista

Sants és un dels barris més populars de Barcelona. El fet de tenir l’estació central de tren de la ciutat l’ha convertit en un barri molt freqüentat, però poc conegut. És per això que us proposem una ruta en bici per descobrir la intimitat del barri més ciclista de la ciutat.
De Sants són el tenor Josep Carreras, la cantant Núria Feliu i una de les comunitat gitanes més implantades de Catalunya que s’ubica al voltant de la plaça d’Herenni. Però l’antic municipi és també un bullidor de gents vingudes d’arreu que, barrejant la seva cultura i costums amb els hàbits dels oriünds, han donat una fortíssima personalitat al barri que es veu tan al seu atractiu comerç, com als carrers i places.
La Unió Esportiva de Sants va fundar la “Volta” Ciclista a Catalunya, que enguany acompleix el primer segle de vida. Aquí hi va haver dos velòdroms a cavall dels segles XIX i XX, aquí hi ha avui la seu de l’organització de la “Volta”, i a la plaça de Ramon Torres hi ha el monument al ciclisme erigit per commemorar el 75è aniversari de la cursa. Fer una ruta en bici per descobrir el barri és, doncs, un acte de justícia amb el territori.
A Sants ens hi acostem en metro. Sortirem de la Plaça del Centre (L3). A partir d’aquí ens posem a pedalar seguint el següent rutòmetre:

RECTE.- Vallespir. DRETA.- Melcior de Palau. RECTE.- Jardins de Can Mantega (Hivernacle). RECTE.- Melcior de Palau. ESQUERRA.- Tenor Massini / Jardí del Tenor Massini. DRETA.- Rosés. ESQUERRA.- Rambla del Brasil. CREUAR.- Carrer de Sants. ESQUERRA.- Daoiz i Velarde. ESQUERRA.- Sant Jordi. ESQUERRA.- Càceres. DRETA.- Riera d’Escuder. CREUAR.- Carrer de Sants. DRETA.- d’en Blanco ULL CONTRA DIRECCIÓ. ESQUERRA.- Can Mantega. DRETA.- Cardó. DRETA.- Joan Güell (Vapor Vell). ESQUERRA.- Plaça de Sants. CREUAR.- Plaça Ramon Torras (Monument a la “Volta”). ESQUERRA.- Carrer de Sants (Centre Cívic Cotxeres). ESQUERRA.- Pas de Fructuós Gelabert. RECTE.- Plaça Bonet i Muixí (església. de Sta. Maria i casa del rellotge /Arxiu). ESQUERRA.- Plaça d’Ibèria. RECTE.- Rossend Arús. ESQUERRA.- Plaça de la Farga. RECTE.- Noguera Pallaresa. ESQUERRA.- Alpens. DRETA.- Ferreria ULL CONTRA DIRECCIÓ DRETA.- Gaiarre (plaça de la Vidriera). RECTE.- Cuyàs ULL CONTRA DIRECCIÓ. DRETA.- Corral. DRETA.- Jardins Celestina Vigneaux. DRETA. Passatge Solsona. ESQUERRA.- Gavà per carril bici. DRETA.- Almería. ESQUERRA.- Juan Bravo. DRETA.- Olzinelles. DRETA.- Carrer de Sants. ESQUERRA.- Riego (“Seu de la Volta” a Catalunya). RECTE.- Plaça d’Osca (Número 1 lloc de naixement de Núria Feliu). DRETA.- El Masnou. CREUAR.- Wat. ESQUERRA.- Espanya Industrial. RECTE.- Parc de l’Espanya Industrial. SORTIR.- per rampa en espiral. RECTE.- Plaça dels Països Catalans. DRETA.- Tarragona. DRETA.- Mallorca. ESQUERRA.- Béjar. DRETA.- Sant Nicolau. DRETA.- Rector Triadó. ESQUERRA.- Ermengarda ULL CONTRA DIRECCIÓ. ESQUERRA.- Torre d’en Damians. DRETA.- Plaça d’Herenni. RECTE.- Torre d’en Damians. DRETA.-. Consell de Cent. CREUAR.- Carrer de Sants (Mercat d’Hostafrancs). RECTE / ESQUERRA.- Àliga. ESQUERRA.- Vilardell. CREUAR.- Sant Roc. RECTE.- Vidriol. ESQUERRA.- Cap de Guaita. CREUAR.- Carrer de Sants. RECTE.- Rector Triadó. ARRIBADA.- Plaça dels Països Catalans / RENFE.
Dificultat. Fàcil. Distància. 9.00 kms Temps: 1h 45’ Desnivell inapreciable. Bibliografia: Gabriel Pernau. Barcelona amb bicicleta (Columna) @: http://www.bcn.cat/

Publicat sl suplement Indrets de El Mundo de Catalunya

PITU ha dit...

SER DE SANTS ES: EL MILLOR QUE HI HA!!!