La Brompton a punt per escalar el Tourmalet |
El principal canvi ha estat la substitució del plat, aranya, bieles i pedalier originals per un Shimano Alfine de 45 dents. El motiu és el de tenir més rigidesa en tota aquesta zona motriu què, durant una escalada, està sotmesa a fortes tensions dinàmiques que el conjunt original, pensat per a la plàcida circulació urbana, potser no podria resistir. Per transmetre la força des de les cames s’han instal·lat uns pedals automàtics Shimano SPD 520.
El segon element central de transformació s’ha centrat en les rodes. Al davant s’hi ha col·locat una boixa més lleugera i rodadora, i s’han instal·lat pneumàtics sense dibuix Schwalve Kojak. Aquí, a més, s’hi han tret els parafangs i els llums. El selló Brooks de pell i els punys que portava la bicicleta han estat substituïts per un Selle Itàlia de carretera amb tija de carboni i uns punys de moto, més còmodes per anar amb guants.
El manillar i la tija del selló també s’han canviat per uns d’artesanals fabricats per Milian Parts en crom negre de baixa fricció, més lleugers i resistents.
Detall de les diverses parts transformades |
El resultat és, estèticament, espectacular. Qui la veu diu que és un ‘pepino’, perol cal pedalar, per fer-la moure ràpid: aquest és el repte. Sobre la màquina, les primeres impressions són de gran lleugeresa i fàcil rodar. Amb al disminució de 5 dents del plat i la major rigidesa d’aquest, les pujades s’afronten amb moltes més garanties. La rodadura lleugera i segura que donen els Schwalve i la boixa nova (al darrera ja porta la nova e 6 velocitats) facilita fer-la anar de pressa. Però els ports pirinencs per on passa cada any el Tour no són el carril bici d’Urgell, per cert. Caldrà treballar de valent per assolir les fites.
El Taller de Cap Problema |
Val a dir que la proposta de transformació ha estat dissenyada per l’equip de Cap Problema, botiga de la plaça dels Traginers de Barcelona que només es dedica a vendre, reparar i posar a punt les Brompton. Al taller, en Dani i en Josep treballen amb un entorn tecnològic important i modern, que els permet tant reparar una senzilla punxada, com pensar i dissenyar peces, components i accessoris per millorar les prestacions de les petites bicicletes plegables angleses. Això, evidentment, els condueix a crear les preparacions específiques segons les necessitats de cada client. Com ha estat aquest el cas.
i aquí el 'reparto corse', el departament on es creen les màquines especials |
2 comentaris:
Doncs res, ara toca pedalar de valent.
Un repte força curió que desitjo de tot cor que el puguis assolir.
Els pedals encara no surten a la foto, no?
Recordo (encara que segur que ja ho saps) que a dalt del preciós Coll de Peyresourde hi ha el entranyable bar on venen els creps més barats del món, 0,5€/crep amb decoració ciclista inclosa. Molt bons i simpàtics! :-)
Compte amb les baixades que no hi ha pressa.
Molta sort amb el temps.
:-)
efectivament, faltaven els pedals, ara ja hi són.
gràcies per encoratjar-me.
i si plou, gore tex i amunt (no seria la primera vegada)
Publica un comentari a l'entrada