2/10/13

De què em serviran les teves disculpes quan m'hagis mort?


El Ford Focus blau marí matrícula HDM entra dins la rotonda del d'Ara sense aturar-se al cediu el pas. No hi ha cap vehicle a motor dins la rotonda, perquè aturar-se doncs. Ni tant sols veu que, just davant d'on el seu carril desemboca al girador, hi ha un ciclista que hi circula. Frena en sec quan és a punt d'atropellar-lo. El ciclista s'exclama, la conductora s'encongeix d'espatlles i demana disculpes; total, aquí no ha passat res, deu pensar. I si hagués passat? El xoc ha anat de centímetres. Per molt que hagués reduït la velocitat l'impacte d'un cotxe contra una bicicleta hauria estat letal per al ciclista. Però amb una vulgar disculpa gestual ho resolt tot. De què em serviran les teves disculpes quan m'hagis mort?
El Nissan Terrano gris plata matrícula BLY, cansat de circular per la carretera local de Dosrius a Canyamars durant uns vint segons darrera un ciclista, l'avança en ple revolt cec i sense mirar si ve algun altre cotxe. Per sort no en ve cap. Si n'hagués entrat un en aquell moment, el conductor del Terrano s'hauria tancat al a dreta, com un reflex, per evitar el xoc impactant contra el ciclista. L'impacte d'un cotxe contra una bicicleta hauria estat letal per al ciclista. Però amb una vulgar disculpa gestual ho resolt tot. De què em serviran les teves disculpes quan m'hagis mort?