22/2/09

Ens volen fer fora de les carreteres com sigui


La noticia de la nova campanya del Servei Català del Trànsit perquè els conductors es conscienciïn de la necessitat de respectar la distància de metre i mig entre els cotxes i els ciclistes ha tingut respostes insòlites per part dels lectors de l’edició digital de La Vanguardia, on he pogut llegir aquesta informació.
Els lectors d’aquest diari conservador, que tant es preua de ponderat i educat, opinen, entre d’altres subtileses que “A ver cuando Transit, inicia una campaña para proteger a los conductores de los ciclistas que van todos los fines de semana por la carretera de Vallvidrera, todos en pelotón, invadiendo toda la calzada y superando la tasa de alcoholemia recién salidos de los merenderos de Les Planes. “. D’altres tenen menys miraments i, simplement, ens volen fer fora com sigui de les carreteres: “Las bicis en carretera con poco arcén son un peligro y no deberían circular. Van mucho más lentas que un coche y a veces te las encuentras de golpe detrás de una curva sin tiempo a parar. Has de elegir entre comértelas o invadir el carril contrario rezando para que no haya nadie. ¿Cuántos coches padecen y provocan accidentes intentando sortear una bici????? QUE PROHIBAN A LAS BICIS CIRCULAR POR FUERA DEL ARCEN POR FAVOR!!”, diu un, mentre que l’altre no s’atura amb raons:. “Creo que este no es un pais para que circulen las bicicletas. No hay lugar para coches ni para aparcar.” D’altres demostren la més supina falta de respecte per la seguretat viària i les llibertats públiques: “Las bicicletas por la carretera son un incordio y un peligro. Igual que lo son por los parques naturales, molestando a los caminantes. Deberiamos aprender de Holanda, donde existe un carril bici en todas las calles y carreteras, y ni las bicis van por la acera ni por la calzada.”
Des d’aquí convidem als responsables de l’edició digital d’aquest diari a retirar aquests comentaris vexatoris i violents contra els ciclistes; a no ser que tot plegat sigui una nova campanya de l’editor del rotatiu, que hagi decidit equiparar els ciclistes a qualsevol de les realitats socials a les que ell, home de seny, hi te posats el dit a l’ull perquè enlletgeixen la ciutat que ell voldria al seu estricte gust. Tot és possible.
Des de l’any 2000 ja són 71 els ciclistes que han mort atropellats per automobilistes. Malauradament desconeixem el nombre de conductors de cotxe morts en ser atropellats per un ciclista.
Des de El Tormalet cridem a combatre argumentalment i cívica l'agressió constant i continuada que els ciclistes patim des de diversos estaments de la societat catalana, fins i tot des de diaris que es reclamen de seny, per fer-nos fora de les carreteres. No podem creuar-nos de braços, sinó acabarem en la il·legalitat.

3 comentaris:

Oriol ha dit...

Bona tarda, Rafael. Sóc conscient que a la velocitat que caduquen els escrits i les opinions a la xarxa aquest escrit meu sonarà a vell, tot i que només fa dies que has publicat el teu article. No puc estar més d'acord amb tu. De fet, estic d'acord amb molts dels aspectes que exposes. En primer lloc, la falta d'educació que sorgeix a l'escriure a la xarxa. Cap mena de respecte per a res ni per a ningú. És quelcom més que amagar-se darrera la massa. És un fenòmen que sorprén. En segon lloc, això passa en tots els medis digitals. Inclosos els més ponderats, com pot ser La Vanguardia. I en tercer lloc, llegir diaris ja no està a l'abast de tothom. Els pocs que en llegim, ara ens cal -bé,suposo que sempre ha calgut- fer-ho entre línies. Tinc molt clar que La Vanguardia porta ja massa temps al costat de visions massa rígides de la societat. Incapaç d'entendre la superposició de xarxes, (en aquest cas de mobilitat), incapaç de veure més enllà de la brutícia dels carrers o la falta de llum, fins i tot crec que guiats per una línia editorial excessivament conservadora, fa fóra tot allò que no entén. I entre el que no entén, hi ha la bicicleta. Em refereixo a la compatibilitat en el medi urbà amb la resta de medis de transport. Aquest no és un ema resolt. El repte és veure com el resolem, no esborrar el problema. Personalment, fa temps que lluito contra la condescendència amb certes actituds. Estic d'acord, cal argumentar o ens faran fora. De ciutats i de carreteres. Ara però, per a mi no és el moment-vaig una mica enfeinat-. Espero poder escriure ben aviat Salut i pedal.

albert ha dit...

nomes cal tirar enrrera de hemeroteca i veure la campanya brutal que va fer aquest mitjà tant ponderat contra el tranvia.. sempre el tranvia ensopegava amb el cotxe i no a l'inversa. Ara que s'ha demostrat que era necesari i a més a més un exit no rectifiquen... es clar la publicitat del sector de l'automovil....

albert ha dit...

nomes cal tirar enrrera de hemeroteca i veure la campanya brutal que va fer aquest mitjà tant ponderat contra el tranvia.. sempre el tranvia ensopegava amb el cotxe i no a l'inversa. Ara que s'ha demostrat que era necesari i a més a més un exit no rectifiquen... es clar la publicitat del sector de l'automovil....