30/7/10
Avorrir-se pedalant per un circuit de cotxes
Les bicis han de rodar per circuits dissenyats específicament per a elles. La idea d’obrir una estona el Circuit de Catalunya a les bicicletes pot ser molt benemèrita, però no funciona. Una pista extraordinàriament ampla que converteix el pedaleig en un acte monòton i sense gràcia (amb revolts de 12 metres d’amplada, si no ets Rossi t’adorms), un asfalt massa abrasiu que agafa excessivament el pneumàtic impedint rodar fi del tot, l’absència de tota mena d’infraestructura per als ciclistes, tret d’unes dutxes, que impedeix que es faci una mica d’ambient (no hi ha ni un trist bar obert) i el limitat dels horaris (de 18.30 a les 22.00h els dimarts i dijous, a excepció de les setmanes que la pista estigui ocupada per motos o cotxes), fa que anar a rodar a Montmeló sigui molt poc interessant per a la majoria de ciclistes.
De fet, tret dels triatletes i alguns amateurs o professionals que vulguin fer sèries i aplicar estratègies d’entrenament concretes, per la resta pedalar pel circuit és avorrit. El que cal es que es facin algunes pistes més com la de Sant Joan Despí exclusives per a bicis.
Per cert, com que no està indicat un cop s’arriba allà, val la pena recordar que l’accés amb vehicle a l’interior del Circuit s’efectuarà per l’Accés Oest i es pot estacionar el vehicle a l’aparcament del pàdoc.
Etiquetes de comentaris:
Competició,
Marxes cicloturistes,
Usuaris
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Ostres.. m'ho temia.. Encara no he pogit comprovar-ho personalment, però m'imaginava els revolts circulant a 30 km/hr i els veia interminables. L'altre dia vaig anar a San Joan Despí a fer un tast. La idea és igual de bona, peró potser més ben aconseguida. Al devant hi havia gent amb ganes. La veritat és que pels barcelonins és un luxe que aquesta gent del Baix Llobregat s'hagi organitzat i poguem anar a "gorrejar" una instal·lació ciclista fixe (ara ens caldrà trobar un recorregut segur, o com a mínim, amable, per creuar el nus d'autopistes.. ). I és que per anar en bici, a més de l'artefacte i l'actitud, no només cal infraestructura, cal entorn i seguretat. Encara que no hi haguessin cotxes, no m'imagino a cap ciclista agafant l'AP7 per anar de Barcelona a Tarragona, amb la de collets de mitja muntanya interessantíssims que hi ha pel mig.. Salut, amic!
Publica un comentari a l'entrada