28/8/09
Noranta ciclistes moren cada any atropellats
A tot l’estat es produeixen cada any 2000 accidents de transit amb ciclistes implicats. Prop de noranta moren, un cada quatre dies, pràcticament tots atropellats per altres vehicles. Mentre que l’índex d’accidentabilitat en automòbils ha disminuït, en les bicicletes ha augmentat un 14 per cent. Aquestes són dades d'un estudi sobre accidents i bicicletes elaborat pel RACE.
El 72 per cent dels conductors no respecten la distància de seguretat amb les bicicletes, el 56 no redueix la velocitat en el moment d’avançar un ciclista i el 44 per cent no els cedeix el pas quan tenen prioritat. En aquest aspecte cal destacar que un dels punts negres de les carreteres, segons els ciclistes, són les rotondes, doncs els cotxes no els solen cedir el pas tot i que el ciclista tingui prioritat.
A Catalunya el darrer ciclista mort en accident va succeir el passat dia 11 al municipi de la Pobla de Claramunt (Anoia). La víctima havia sortit a fer un tomb a quarts de vuit de la tarda quan, al quilòmetre 1 de la carretera BV 2133, una via de dos carrils, va ser envestit per un cotxe quer circulava en la mateixa direcció. El ciclista va morir a l‘acte, mentre que el conductor del cotxe va resultar il•lès, és clar.
Que la el Departament d’Interior, Trànsit i els Mossos d’Esquadra per aturar aquesta elevada mortalitat i defensar el dèbil, en aquest cas el ciclista? Res efectiu. Els ciclistes no donem tants ingressos com els radars per controlar les ridícules velocitats falsament disfressades de protecció al medi.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Hi ha molta indisciplina viaria,la llei de l´acer predomina sempre, qui porta mes acer guanya, no us podeu imaginar la gent que surt a la carretera els cap de setmana que no saben el reglament en vers als ciclistes, Jo parlo mol amb conductors i no tenen coneixement de les noves normes, es increible.
El cicliste está desproteigit, sempre criticat per els conductors que no tenen respecte per la practica d´un esport en el que els nostres representants profesionals fan disfrutar i vibrar a molta gent.
Els arcens, si anian, cada dia mes bruts i no diguem a les platges on aparquen els coches en els arcens com a Sant Pol que t´obliguen a circular per en mitg de la calçada ja que si t´arambes una mica corres el risc de que algú t´obri la porta i et convidi a entrar de gratis empotrante en la seva porta.
L´altre día baixant de Tossa, vaig fer de gregari a uns alemanys que vaixaven carregats amb alforges per la costa i es van quedar acollonits de la cantitat de gent que els adelantaven sense guardar el metre i mitgh, a part de els arcens, m´explicaven que a Suissa anian uns arcens per ciclistes que dona gust, aqui nomes es preocupen per recaudar a base de radars per tot arreu i els mes debils que es fotin, arreglan carreteres per interesos com el pas del tour, per on pasave tot ben arreglat,sino es queden per arreglar.
Els amants del ciclisme correm a diari riscos, es inevitable, la nostre pasió comporta aixó, caldria mes informaçio i publicitat per defensa al cicliste. SALUT I FORÇA PEDALS COMPANYS. J.Porta.
2 coses:
Al entrar a una rotonda on hi ha cotxes circulant té preferència la bici que està entrant?
D'altra banda, he estat als Alps Suíssos i els conductors en general no ens respecten gens.
Respecten molt menys allà que a la N-II o qualsevol carretera de per aquí. Allà no sé de què es preocupen, però de no arrassar ciclistes segur que no.
Salut
Ramon
Publica un comentari a l'entrada