Tram i 'bidegorris' conformen la nova imatge del transport a Bilbo |
Bilbo, però, comença a reeixir en l’ús de la bici. Amb una ambiciosa Agenda 21 que proposa tot un pla de mobilitat urbana basat en els desplaçaments en bici per tot el terme municipal a través d’una espessa xarxa de carrils i carrers amb trànsit apaivagat, i la implantació del Bilbon bizi, servei de lloguer de bicicleta pública que comença a operar poc a poc, la capital basca està fent adeptes poc a poc ala bici com a model de transport quotidià.
De moment la xarxa de ‘bidegorris’ gira molt al voltant dels dos marges de la ria., motiu pel qual és ben recomanable per al visitant emportar-se la seva bici, és una forma immillorable de conèixer la ciutat i, amés, ens permet arribar fins les viles pròximes de Algorta, Baracaldo, Sestao, Portugalete i fins i tot atansar-se a Santurxi o Leiao.
Però, sobretot, el passeig per la ria permetrà descobrir l’encant de la ciutat moderna que, a partir de la reconversió industrial que va alliberar els marges de la ria i la posterior construcció del Guggenheim, va encetar un vertiginós procés de transformació urbana que ha convertit la vella vila industrial en una moderna ciutat que busca en la sostenibilitat el següent pas del seu procés cap a l’excel•lència urbana.
A punta i punta de la ria emergeix el Bilbo de tota la vida: l’arqueologia industrial de molls i grues abandonats a Zorrozaurre, la península de l’extrem oest de la ria, i la parte vieja, el remodelat mercat de Ribera, sant Anton, Bilbo la vieja i el modern barri de Mirbilla i el parc de Larreagaburu a l’altre.
El pont d'Euskalduna disposa de carril bici cobert, tot un detall |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada