20/3/13

Voltant el Puig d'Adri

A les envistes del Rocacorba, el Puig d’Adri és un petit volcà que presideix la plana d’Adri, un territori fèrtil i ric entre torrents i rieres que aboquen al Ter. Producte d’aquesta situació, els masos i petits nuclis rurals que esquitxen per tot la zona, són l’encís de la ruta que us proposem.
Pedalant amb el volcà al fons
La sortida és a Sant Gregori, a tocar de Girona,. Si hi aneu amb cotxe podeu aparcar en entrar al municipi a la carretera GI 531 mateix. La ruta comença pedalant per aquesta carretera, que te poc trànsit, en direcció est, cap a Girona. Just quan comença la pujada per salvar, per un pont, l’autopista, deixeu la carretera i desvieu-vos per un camí rural asfaltat que surt a ma esquerra. Un rètol indica Taialà. El camí desemboca, al final d’un apetita pujada, a la carretera GIV 5312. Gireu a l’esquerra. Comença la pujada més forta de la ruta. Fins l’ermita de Sant Medir són 3,8 kms d’ascens constant, tot i que no excessivament dur, per una carretera en bon estat que va fent replans que us permetran recuperar la respiració. L’ermita presideix un entorn rural del mateix nom què, dalt d’un altiplà, presideix bona part de la plana d’Adri.
Des de Sant Medir un tobogan ens acosta a Cartellà, un altre llogarret. Just abans d’arribar-hi trobarem un trencall a ma dreta, també asfaltat però amb la superfície més malmesa i més estret, que hem d’agafar. Al cap de 2 kms passarem pel conjunt de masos de Montcal, i 3’1 kms després arribarem a Adri. El camí va pujant suaument. En arribar a Adri hi ha un trencall a ma esquerra que porta a Canet D’adri. No l’agafeu, heu de seguir rectes; ull viu no us confongueu.
La bellesa dels masos de la zona és inqüestionable
Comenceu ara a descriure el tomb al volcà del Puig d’Adri, que primer tindreu enfront, després portareu a ma esquerra i, poc a poc segons comença el descens, anireu deixant a l’esquena. Al fons a ma dreta veureu el cim del Rocacorba (reconeixible per les antenes). Al lloc d’Adri hi ha un trencall que, en un dos cents metres escassos, us portarà fins l’ermita romànica del segle XI que paga la pena de visitar. Un cop voltat el volcà comença el descens ben be fins el cotxe. Deixeu a la dreta el trencall que porta al Rocacorba i, entre alguns masos realment espectaculars, n’hi ha de construït amb pedra volcànica, anireu baixant per una carretera que, poc a poc, millora l’amplada i estat. Al cap de 3 kms arribareu a Canet d’Adri. El primer que veureu és la monumental església de Sant Vicenç, després travessareu el poble, tot i que podeu fer una marrada cap a l’interior (agafeu algun carrer a ma esquerra) per anar fins una ombrívola i fresca zona de pic nic si voleu aturar-vos a menjar. Després seguiu per la carretera sempre en descens fins desembocar, al cap de 3 kms, a la GI 531, què agafareu a l’esquerra en direcció a Sant Gregori, i al cotxe, on hi arribareu 3’5 kms més endavant amb una suau pedalada plana.
Dificultat. Mitjana. Distància. 23.50 kms Temps: 1h 45' (2h 40’ total) Desnivell 375 metres.