28/6/12

Test de la Brompton preparada per carretera

Hi ha qui posa en dubte que es pugui pujar al Peyresourde, l’Aspin i el Tourmalet amb una Brompton. Després de posar-la a punt per l’aventura al taller de Cap Problema, us oferim ara el test d’esforç a què hem sotmès aquesta petita anglesa...tan especial. 
Al coll de Gironella: 220 metres de desnivell en  3 kms
La Brompton no és una bicicleta que permet mantenir mitjanes de velocitat elevades, ni és el seu terreny les carreteres rodadores ni els inacabables tobogans de les carreteres radials, però en els colls de muntanya, per durs que siguin, s’hi troba bé. És qüestió de posar-li un ritme i anar fent; ella no es queixa, no fa moviments rars, ni refusa les costes per dures que siguin.
Han estat a penes 20 kms, però 550 metres de desnivell de pujada què han inclòs dues llargues rampes al 18 i 16%, un tram de 110 metres de desnivell en menys d’un quilòmetre i una escalada sostinguda al 6% de promig amb rampes del 8% i un asfalt molt fet malbé que també s’ha hagut de baixar. I una xafogor que ofegava, és clar. Una mica de tot.
En tot plegat hi te molt a veure la incorporació d’un plat Shimano Alfine de 45 dents (i les seves respectives aranya i bieles) que permeten aprofitar tota la força de les cames i transmetre-la sense pèrdues al conjunt dinàmic. Els pedals automàtics i el selló de carretera fan que la posició del ciclista mantingui un notable equilibri entre el confort urbà pel qual ha estat dissenyada la bici i el compromís cicloesportiu de posar-la en ruta i muntanya amunt. Tot plegat fa que, posar-se d’empeus i pedalar, no sigui gens compromès, ans al contrari; ni en una duríssima rampa del 18% es va ‘encabritar’ la roda del davant, tot i la tendència a concentrar el pes enrere que te la màquina d’origen.
Cabrils, Vilassar i el mar al fons
En l’escalada al coll de Gironella, el cos adopta una posició semblant a la que s’adopta damunt d’una BTT quan es puja. El còmode manillar (s’ha mantingut la forma estàndard en 'U' tot i que s’ha substituït l’original per un Milian Parts més lleuger i rígid) fa que la posició del cos sigui natural, sense forçar cap muscle. Així els quilòmetres de pujada no es fan més plans, però si més agradables.
En resum, la Brompton preparada per carretera és una màquina amb un correcte comportament i molt neutre en quan a confort. Els pneumàtics Schwalve Kojak ajuden a fer més agradable la sensació de lliscar damunt l’asfalt. Només heu de tenir present una cosa; per molt que pedaleu sempre anireu més lents que amb la vostra de carretera, diàmetre de roda obliga; o sigui que no patiu ànsia ni tingueu presses i arribareu allà on us proposeu. La petita anglesa pot anar a tot arreu, la resta ho fan les cames i el coratge.
A Premià de Dalt, després d'una rampa del 18%