8/8/14

Per les platges i la plana de Sant Pere Pescador

Per complementar el sojorn a Sant Pere Pescador que vam iniciar amb la ruta anterior per les terres del Fluvià, us proposem una ruta senzilla que us permetrà descobrir la desembocadura del riu, les platges naturals de la vila i la plana baixa del municipi, fins les envistes de Sant Martí d'Empúries.
Fluvià avall, amb Sant Pere Pescador al fons
La sortida és des de l'oficina de turisme a l'inici de la carretera de la platja (igual que a la ruta anteriorment citada). en aquesta ocasió, però, en lloc de dirigir-vos cap al poble ho fareu cap al mar. Al costat de l'edifici de l'oficina hi ha un camí que us porta fins la riba del riu. Comenceu a pedalar en aquest sentit seguint el riu cap al mar.
Pedalareu pel costat d'un càmping fins que el camí tomba endins i us fa creuar un braç de riu per un pont. A l'altra banda seguiu cap a l'esquerra, en direcció a la desembocadura. Ara portareu hortes a ma dreta i el riu a l'altra. En arribar a un trencall a ma dreta que indica Mas del Mar, turisme rural, agafeu-lo. Abandonareu el riu definitivament. Passeu per davant del mas fins desembocar a la platja, un espectacular espai natural de dunes i paradís dels surfistes. En arribar al mar gireu a ma dreta.
Passeu pel càmping La Gaviota i seguiu. Passeu pel càmping l'Àmfora i seguiu. el camí deixa de veure el mar i circula entre vegetació de ribera fins desembocar a un carrer asfaltat que, girant a la dreta, us portarà fins el càmping Aquàrius. Just al límit amb la tanca del càmping agafeu el camí que surt a ma esquerra i seguiu-lo endavant deixant tots els trencalls. anireu també entre vegetació de ribera, alguna arbreda i fins i tot tancats on hi sol pasturar bestiar. El camí gira a esquerra i després a dreta abans de desembocar en una carretera que travessa. Creueu-la i seguiu pel camí que us surt just al davant; un camí que es va estrenyent.
Hi ha un punt en què el camí travessa un rec i, convertit en corriol, circula a tocar de la tanca del càmping Las Dunas. Quan acaba la tanca el corriol desemboca en una carretera. Agafeu-la a l'esquerra. Resseguiu tot el càmping i després La Ballena Alegre que hi està enganxat. Tot aquest recorregut el podeu fer per un corriol que fa de vorera i que circula entre el mur dels recintes d'acampada i la tanca metàl·lica de la carretera. Si circuleu amb cura no us diran res.

Platja de dunes de Sant Pere Pescador
Quan acaba al mur de La Ballena Alegre gireu a esquerra deixant la carretera per on veniu i pedalant per un corriol paral·lel a la tanca lateral del recinte. Al final un tram de sorra potser us farà baixar de la bici. Continueu cap al a dreta per un caminoi que us porta a les envistes d'una urbanització de Sant Martí d'Empúries. El caminet desemboca en el pas d'un rec i, immediatament, en un pronunciat pont que travessa el riu Vell i que heu de creuar.
A l'altra banda gireu a esquerra pel carrer Riuet, que desemboca a la carretera de Sant Martí a Sant Pere. Travesseu-la cap al solar que hi ha al davant i agafeu el camí que s'obre al davant i que va paral·lel al riu Vell. el camí deixa el riu i segueix fins desembocar a un altre de més ample, que agafareu a dreta. El camí us portarà fins el llogarret de Cinc Claus. Creueu-lo i seguiu endavant amb la direcció que porteu. El camí fa una ziga zaga i segueix clarament en camí principal, oblideu els trencalls a banda i banda.
Passeu un parell de recs fins que, sempre pedalant entre camps de conreu, el camí principal fa un gir de 90 graus a esquerra just a l'alçada d'una construcció. A ma dreta surt un camí menor que deixareu. Ara portareu el riu Vell a ma dreta de nou.
El camí es converteix en carretereta asfaltada fins que troba un trencall asfaltat a la dreta que indica restaurant Pera Batlla. Agafeu-lo deixant la carretereta asfaltada i tornant a la terra, passeu pel costat del magnífic edifici del restaurant i aviat desembocareu a la carretera de Sant Martí a Sant Pere. Agafeu-la a la dreta i seguiu-la fins que veieu l'entrada del càmping Aquàrius a dreta. Uns metres abans tombeu a esquerra per un carrer d'urbanització que surt perpendicular i pel segon carrer a dreta. El carrer us portarà, entre xalets antics, fins una rotonda que agafareu a esquerra tot seguint per la carretera fins passar per l'entrada del càmping El Riu i arribar aviat a l'oficina de turisme de Sant Pere, punt de sortida i arribada de la ruta.
Dificultat. Fàcil. Distància. 19 kms Temps: 1h 33’ (2h 03' amb aturades) Desnivell. inapreciable. @: http://ca.santpere.cat