21/5/12

Del Vallès al mar

Anar des del Vallès fins al mar pedalant és factible gràcies a la possibilitat de connectar diverses vies per a bicicletes que ens porten fins a trenc d’ones. Us proposem una ruta relativament senzilla que permet anar des de Sant Cugat fins la desembocadura del Besòs, a Sant Adrià. I a partir d’aquí, cap a les platges del Maresme o cap a Barcelona a través del Fòrum.

Pel carril bici de la Rambla del Celler de Sant Cugat
Comenceu la pedalada a l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Sant Cugat. Agafeu el carrer que ens surt d’enfront. Gireu el primer a la dreta (Pous) i el primer a l’esquerra (Valldoreix) fins arribar a una placeta amb un quiosc. Girem a la dreta pel carrer de Santa Maria, que després canvia de nom a Santiago Russiñol. Tots són de vianants. Travessant el semàfor desemboqueu a la plaça Octaviana i al Monestir de Sant Cugat, l’abadia benedictina construïda entre els segles IX i XIV.
A la dreta surt, en baixada, el carrer de Sant Medir. Tireu fins arribar a una plaça. A l’esquerra surt la Rambla del Celler, amb un magnífic carril bici al mig que seguireu fins el final. El carrer que creua també te un carril bici. Agafeu-lo a l’esquerra, passant per un concessionari Mercedes i pel restaurant La Masia fins desembocar en una rotonda on, per la dreta, comença la carretera de Cerdanyola. A partir d’aquí una autèntica autopista per a bicis us porta cap al Parc Tecnològic passant per Can Costa, el sincrotró Alba i el castell de can Marçal i amb unes excel·lents vistes de Collserola.
Ja dins el terme de Cerdanyola en una rotonda hi ha una comissaria de Mossos que deixeu a l’esquerra seguint sempre el carril. En passeu una altra farcida de banderes i també per una benzinera Repsol. Llavors ve una lleugera pujada. A la rotonda del cap de munt deixeu el carril, que baixa per una avinguda a la dreta, i agafeu la calçada que segueix recte, també en baixada. En una gran rotonda, ja el centre de la ciutat, agafeu l’avinguda de la Primavera (senyalitzada) fins passar la via del tren per sota i desembocar el semàfor de l’antiga carretera de Sabadell. Travesseu recte i seguiu pel carrer d’enfront tot i que és contra direcció. Pedaleu uns metres per la vorera, si cal. Aviat es converteix en un carrer de vianants i desemboca en el pont que creua la C-58 i el riu Ripoll.

Pedalant pel costat dels horts del recuperat riu Ripoll
A l’altra banda del riu hi ha un carril bici que agafeu a la dreta (sen sentit de l’aigua). Els horts donen fe de la recuperació del Ripoll, una claveguera fins fa poc. El carril s’acaba quan un viaducte travessa el riu, seguiu pel camí terrer de la dreta, per on va tothom, fins desembocar en un altre pont. A través seu creueu el Ripoll i entreu a Montcada i Reixac.
Tot just passat el pont gireu a l’esquerra i seguiu fins el final pel carrer del Vapor, deixant el camp de futbol i un parc a la vostra dreta. Creueu un torrent i, al semàfor, gireu a l’esquerra per endinsar-vos a Montcada per l’avinguda de la Rambla de Sant Cugat i passant per sota de dos viaductes. Quan el carrer es converteix en Avinguda de la Ribera, descriu un gran revolt a la dreta fins trobar la llera del Besòs. Al primer pont travesseu el riu i, just creuat, a la dreta surt el carril bici que us mena, sense sortir-vos en, a la desembocadura del riu passant per Santa Coloma de Gramanet. Un cop aquí heu de sortir de la llera per la rampa que hi ha abans de creuar la via del tren. A dalt agafeu el carril que passa la via per sota i sortiu al parc del Besòs. Fi de la ruta. Davant teniu el tren i el tram, al sud teniu Barcelona i al nord Badalona i el Maresme.
Dificultat. Fàcil. Distància. 23.50 kms Temps: 1h 45’ Desnivell inapreciable.