9/5/12

Pedalada senzilla i familiar al cor del Montseny

El parc natural del Montseny és un dels paradisos per als practicants del ciclisme esportiu tant de carretera com de muntanya. La sobtada elevació del massís, des de la depressió del Besòs i la Tordera fins a més de 1300 metres, fan que recorre’l en bici estigui només a l’abast dels practicants ben entrenats. Avui, però, us presentem una ruta molt assequible i diversa, apta per fer-la en família, que us portarà fins el cor del parc natural, en uns paratges on podreu descansar i fer un mos abans de retornar.
A partir de l'ermita de Santa Margarida us endinseu cap al cor del Montseny
La ruta enllaça els termes municipals de Sant Celoni, Santa Maria i Sant Esteve de Palautordera. La comencem al parc del passeig dels enamorats de la capital del Montseny. A Sant Celoni hi podeu arribar amb tren (línia R-2 de rodalies). El parc és al final del carrer Empordà, al sud de la vila i molt a prop de l‘estació de tren.
Del parc en surt un carril bici (pintat en vermell) que circula per la vorera mentre passa pel tram urbà. Al capdamunt d’una petita costa, i després d’una escola, el carril surt amb un traçat propi i ben segregat de la petita carretera que uneix Sant Celoni i Santa Mª de Palautordera. La dificultat més important sorgeix al quilòmetre i mig. És la forta pujada per creuar el pont de la futura línia de l’AVE. Després una llarga baixada ens portarà a un polígon industrial i, en sortir-ne, a creuar el riu Tordera. Atureu-vos-hi un moment a fer-hi una fotografia.
Seguiu pedalant pel carril bici passant per Mas Andreu i fins arribar a una rotonda. Aquí comença el terme de Sant esteve de Palautordera i el carril desapareix i és substituït per uns ínfims i mal posats adhesius amb fons granat. Seguiu, però, per la vorera passant per una església i gireu a la dreta cap al carrer Major (vianants). Passeu per l’ajuntament i, al final del carrer agafeu el carrer Tramuntana, que baixa i que passa per davant d’una botiga de bicis, i gireu a l’esquerra pel carrer Oratge. Seguiu-lo fins entre grans xalets fins el final. Llavors gireu a l’esquerra pel carrer de la Font de Sant Antoni i, pocs metres després, trobareu un carril bici que neix damunt de la vorera i que us portarà fins l’ermita de Santa Margarida, una petita esglesiola al raval del mateix nom. Aquí acaba el carril.

L'ermita del Remei, a Sta. Mª de Palautordera, amb el Turó del 'Home al fons
A ma esquerra surt una ampla avinguda, a l’altra banda de la carretera. Agafeu-la. Planeja suaument entre prats fins arribar a un bell mas (Can Calls) flanquejat per un bosquet. Sou al cor del parc natural del Montseny. Aquí podeu esmorzar o jeure una estona a la fresca abans de tornar tot contemplant plàcidament la bellesa de l’indret.
La tornada podeu fer-la pel mateix camí. En arribar a la rotonda on comença Sta. Mª creueu-la i agafeu per un carrer on hi ha un disc de direcció prohibida. No hi ha problema, està tancat al trànsit. Us porta a l’ermita del Remei. Després seguiu pel passeig arbrat (del Remei), que després es converteix en el carrer Major. Aquí trobareu tota mena de comerç i serveis ben actius. Al final continueu pel carrer Nou i gireu a l’esquerra per Ramon i Cajal i de nou a l’esquerra per l’avinguda de la Serra, on desemboqueu. Sereu de nou al carril bici, just a tocar del pont damunt la Tordera. Agafeu forces, cal passar de nou el pont de l’AVE abans d’arribar al final.
Dificultat. Fàcil. Distància. 20.00 kms Temps: 1h 45’ Desnivell: 180 metres. Bibliografia: mapa del Montseny (Editorial Alpina) @: www.santestevedepalautordera.cat