17/1/13

De la Iluro romana al Mataró postindustrial

Partint des de la vila romana de Torre Llauder i passant per la Nau Gaudí, la primera obra de l’arquitecte, la casa Coll i Regàs de Puig i Cadafalch, el Parc Central, la basílica de Santa Maria i el seu altar barroc dels Dolors, els indrets del centre històric, l’ermita de Sant Simó, el barri mariner del Callao i fins desembocar en el modern Tecnocampus, centre dels estudis universitaris de la ciutat, us proposem una ruta de cicloturisme urbà per a descobrir la capital del Maresme.

La casa Coll i Regàs, de Puig i Cadafalch

A un cop de tren (R1 Rodalies), Mataró és una ciutat que combina una agradable situació geogràfica, davant del mar i al peu de la serralada litoral, un patrimoni riquíssim (romà, medieval, barroc i modernista) i una oferta comercial intensa. Aquesta ruta amb ben poca dificultat us portarà a descobrir la capital del Maresme, des de l’antiga Iluro romana, fins la moderna ciutat postindustrial al Tecnocàmpus, l’intel·ligent centre d’estudis universitaris. Situem la sortida precisament davant del clos arqueològic de Torre LLauder, que es pot visitar. És a l’entrada de Mataró (C-32 sortida Mataró sud), i els que hi vingueu en cotxe hi trobareu fàcilment aparcament. Si hi veniu amb tren,és a cinc minuts pedalant del l‘estació. En negreta els llocs d’interès.

SORTIDA.- Torre Llauder, RECTE.- Camí Ral, DRETA c/Cooperativa, Nau Gaudí, ESQUERRA.- c/Thos i Codina, RECTE c/Gravina, ESQUERRA.- c/Lepant, RECTE.- c/Montserrat, ESQUERRA.- c/Sant Cugat, DRETA.- Pça de Cuba (mercat), DRETA.- c/de la Unió, CREUAR.- Pça Tereses, RECTE.- c/Sant Josep, ESQUERRA.- c/d’en Moles, ESQUERRA.- c/d’Argentona, casa Coll i Regàs i Centre d'Art Ca l'Arenas, RECTE.,- c/ Isern, Plaça de Granollers (antic tramvia), DRETA.- Parc Central (creuar-lo fins sortir a la Plaça d’Espanya), RECTE.- c/ del Parc, ESQUERRA.- c/ Masseva, CREUAR.- Riera, RECTE.- c/ Onofre Arnau, DRETA.- Muralla de la presó. Plaça dels Bous (IES), CREUAR.- Placeta del pintor Pere Martir Biada, DRETA.- c/ Bonaire, ESQUERRA.- Riera, ESQUERRA.- c/ Nou, Plaça de Santa Maria Basílica, RECTE.- c/ Beta Maria Fossar Xic, DRETA.- Plaça Gran, RECTE.- c/ d’en Palau, Plaça de l’Ajuntament Museu Can Palauet, DRETA.- Riera Ajuntament. DRETA.- Carreró, DRETA.- c/ de Santa Maria, DRETA.- c/ d’en Pujol, ESQUERRA.- Riera, RECTE.- Plaça de Santa Anna, ESQUERRA.- c/ Barcelona, Plaça Peixateries Velles, ESQUERRA.- c/ Sant Cristòfol, DRETA.- C/ Can Xamar, CREUAR.- Plaça de can Xamar per la rampa, ESQUERRA.- Baixada de les escaletes, RECTE.- c/ de Sant Joan, ESQUERRA.- c/ d’en Colom, ESQUERRA.- Passatge García Oliver, DRETA.- Camí ral Can Marfà i barri de L’Havana, CREUAR.- Ronda Cervantes, RECTE.- Camí Ral Ermita de Sant Simó, Plaça de Sant Simó (pas soterrat a la platja), RECTE.- Passeig Callao, RECTE.,- Passeig. Marítim, Port, DRETA.- Escullera (anada i tornada). ESQUERRA.- Avinguda del Port (pas soterrat), RECTE.- Avinguda d’Ernest Lluch Tecnocampus, Porta Laietana escultura de Laia l'arquera, DRETA.- Camí Ral ESQUERRA.- Torre Llauder ARRIBADA.
Dificultat. Fàcil. Distància. 14.00 kms Temps: 1h 33’h (2h 33’ en total) Desnivell 100 metres @ http://www.mataro.cat/portal/ca/turisme/
El passat industrial tèxtil de la ciutat és present a les